logo

نوروفیدبک چیست؟کاربرد و انواع آنها

دسته بندی انواع دستگاه نوروفیدبک را از چند جهت می توان مورد بررسی قرار داد، که در این مطلب به دو دسته‌بندی متفاوت آن اشاره می کنیم.

نوروفیدبک نوعی از بیوفیدبک و یک روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی  است. این دستگاه سیگنال‌های مغزی ما را ثبت می‌کند، بدون اینکه هیچ اشعه و یا سیگنالی را وارد بدن ‌کند. برای آشنایی با نوروفیدبک و دستگاه های موجود در بازار مقاله نوروفیدبک چیست؟ را مطالعه کنید.

در سال‌های اخیر، انواع مختلفی از نوروفیدبک به بازار معرفی شده‌اند، که در دسته بندی‌های متفاوتی قرار می گیرند. در این دسته‌بندی‌ها دو گزینه مورد توجه قرار گرفته است. تقسیم‌بندی دستگاه‌ها از نظر کاربرد آنها در بیماری و نوع ثبت سیگنال و دیگری دسته‌بندی آن‌ها از نظر تعداد کانال ورودی به دستگاه است

تماس با ما

خرید جدیدترین نوروفیدبک و بیوفیدبک

neurofeedback

نوروفیدبک چیست؟

معنی لغوی نوروفیدبک  نورفیدبک (Neurofeedback)، از دو کلمه نورون (Neuron) و فیدبک (feedback) تشکیل شده است و به معنای بازخورد عصبی می باشد. 

نورون یک سلول عصبی است که در مغز و سیستم عصبی بدن فعالیت می کند.نورون ها در اصل اطلاعات را انتقال،ارسال و دریافت می کنند.

نوروفیدبک در اصل نوعی بیوفیدبک است که تلاش می‌کند، با استفاده از ثبت و پردازش امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد آن به شخص نوعی خود تنظیمی را به او آموزش دهد.

کاربرد های درمانی این روش در درمان بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب،  اضطراب پس از حادثه (PTSD)، اعتیاد و…  تاثیر به سزایی دارد. همچنین در درمان کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)، اختلالات وسواسی- جبری (OCD) و اختلالات رشدی فراگیر(PDD) موثر است.  

نسل جدید eWave :

افزایش رزولوشن مبدل آنالوگ به دیجیتال به ۲۴ بیت و داشتن نرخ نمونه برداری  ۱۰۰۰ نمونه در ثانیه برای همه کانال ها ، وضوح بالایی از  سیگنال های زیستی را (۰-۵۰۰ هرتز) به شما  ارایه می دهد.
تقویت کننده تفاضلی همه کانال ها ، باعث کاهش نویز میشود و همچنین کاهش گین دستگاه از اشباع شدن سیگنالها جلوگیری میکند. و به شما این این امکان را میدهد تا در تمامی کانال تمامی ثبت های مغز، قلب و عضله را داشته باشید

کسب اطلاعات فنی و قیمت دستگاه ۰۹۲۲۷۳۳۸۵۱۸  ۰۲۱۴۸۴۶۵

نوار مغز

انواع دستگاه نوروفیدبک از نظر کاربرد:

از نظر کاربرد آنها در بیماری و نوع ثبت سیگنال که می‌توان به شش نوع زیر دسته‌بندی نمود:

EEG Neurofeedback:
از بین انواع دستگاه نوروفیدبک این نوع رایج‌ترین نوع نوروفیدبک است. امواج سطحی، ثبت و تحلیل می‌شوند و بر اساس دامنه آن‌ها فیدبک مشخصی ارائه می‌شود.

Slow Cortical Potentials Neurofeedback:
بر روی فرکانس‌های خیلی پائین (زیر یک هرتز)، کار تحلیل و فیدبک انجام می‌شود.

برای درمان بیش‌فعالی/نقص توجه و به ویژه صرع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

HEG Neurofeedback:
در این نوع از دستگاه نوروفیدبک، فیدبک بر اساس جریان خون اطراف مغز، ارائه می‌شود.

این روش، برای درمان میگرن، نقص توجه (ADD) و افسردگی، اثربخشی بسیار محسوسی داشته و می‌تواند درمان مؤثرتری را ارائه کند.

همچنین باعث کاهش تعداد جلسات تا «نصف» می‌گردد.

Z-Score Neurofeedback:
این نوروفیدبک مبتنی بر روش اول نوروفیدبک است، اما ارائه فیدبک بر اساس دیتابیس جامعه نرمال انجام می‌گیرد.

که از افزایش یا کاهش بیش از حد فعالیت امواج مغزی پس از جلسات نوروفیدبک جلوگیری می‌کند.

LORETA Neurofeedback:
لورتا نوروفیدبک که به نوروفیدبک عمقی نیز شناخته می‌شود، بر اساس منشأ تولید امواج مغزی فیدبک را ارائه می‌کند.

fMRI Neurofeedback:
از بین انواع دستگاه نوروفیدبک این نوع میزان فعالیت هر بخش از مغز را با استفاده از دستگاه MRI بررسی و فیدبک ارائه می‌شود. این روش هنوز در مرحله تحقیقات است.

دستگاه eWave  توانایی انجام نورفدبک به روش FNIRS/HEG/EEG/SCP  را دارا میباشد- برای انجام لورتا نوروفیدبک نیاز به دستگاه ۲۴ کانال eWave دارید

نوروفیدبک چیست؟

حافظه خوب و بد-نشاط و افسردگی-عملکرد خوب و ضعیف همگی یک نقطه اشتراک دارند:محصول عملکرد مغز هستند.عملکرد بهینه زمانی اتفاق می افتد که مغز کار خود را در بهترین و کار آمد ترین وضعیت انجام دهد.نکته مهم آن است که مغز می تواند خود را تنظیم کند و از وضعیت خود،آگاهی پیدا کند.

در واقع با پسخوردی که از بدن و محط می گیرد به کنترل و تنظیم کارکرد های مختلف جسمی و روانی و تعامل با محیط می پردازد.نوروفیدبک با پسخوردی که از امواج مغزی ارایه می دهد مغز را در تنظیم فعالیت خود کمک می کند.

نوروفیدبک دارای سنسور هایی  نام الکترود که روی پوست قرار میگیرد و فعالیت الکتریکی مغز را ثبت و در قالب امواج مغزی نشان می دهد.

یافته ها نشان می دهد پیام های عصبی که طی فرایند الکتروشیمیایی صورت می گیرد سبب فعالی الکتریکی مغز و تولید امواج مغزی مختلف می شود.شکل و وضعیت این امواج نشان دهنده حوه عملکرد مغز است.

انواع امواج های مغز

  •      امواج دلتا 

امواج دلتا معروف به امواج خواب و از امواج اولیه مغز انسان است. این موج در نوزادان زیر شش ماه موج غالب است که با افزایش سن از دامنه این موج کاسته می‌شود.

محدوده فرکانس امواج مغزی دلتا بین ۰٫۵ تا ۳ دور در ثانیه (هرتز) است. این موج در میان انواع امواج مغزی اصلی، دارای کمترین فرکانس می باشد و کندترین امواج مغزی انسان هستند.

  •      امواج تتا

محدوده فرکانس امواج مغزی تتا بین ۳ تا ۸ دور در ثانیه (هرتز) است. این موج در میان انواع امواج مغزی در رتبه بعد از موج دلتا قرار می گیرد. موج تتا، از آلفا و بتا آرام تر است و دامنه بزرگتری دارند. این امواج در ناحیه گیجگاهی ظاهر می‌شود. در لحظات اولیه خواب، امواج مغز در حالت تتا قرار می ‌گیرد.

  •      امواج آلفا

این موج در حالت ریلکس جسمانی تولید می شود. محدوده فرکانس امواج مغزی آلفا بین ۸ تا ۱۲ دور در ثانیه (هرتز) است. امواج آلفا مثل پلی بین آگاهی و ناخودآگاه است. امواج آلفا در قسمت پس سر قابل اندازه گیری می ‌باشند.

  •     امواج گاما

موج گاما سریع ترین موج مغزی با فرکانس بالاست. محدوده فرکانس امواج مغزی گاما بین ۳۸ تا ۴۲ دور در ثانیه (هرتز) است. این امواج به هوشیاری مرتبط می‌شوند و هر چقدر تولید امواج گاما بیشتر باشد، هوشیاری ما هم بالاتر خواهد بود.

 

از نوروفیدبک در تنظیم واکنش های مغزی خود (12-15هرتز)بوده است.به طور کلی باید گفت:در بین فعالیت های عصب شناختی،فرد در ازای دریافت پاداش،تولید امواج SMR را در مغز خود افزایش می دهد و تقویت این امواج سبب کاهش تنش عضلانی می گردد.

نوروفیدبک چه تاثیری در مغز دارد؟

عملکرد بهینه مغز زمانی است که بتواند خود را تنظیم کند و از وضعیت خود آگاهی پیدا کند.در واقع مغز با پسخوردی که از بدن و محیط دریافت می کند به کنترل و تنظیم کارکرد های مختلف جسمی و روانی و تعامل با محیط می پردازد.با استفاده از نوروفیدبک و پس خوردی که از امواج مغزی ارایه می شود مغز فعالیت هایش را تنظیم می کند.باید گفت:غلبه هر موج با توجه به کار مغز است

نوروفیدبک روشی ایمن و بدون درد است که د طی آن حس گر هایی که الکترود نامیده می شوند،به سر بیمار متصل می گردد.اطلاعات دریافتی به وسیله دو مانیتور جداگانه در اختیار بیمار و درمانگر قرار می گیرند.در این حالت هم بیمار و هم درمانگر قادر خواهند بود امواج مغزی بیمار را مشاهده کنند.در نتیجه فرایند های ناهشیار و غیر ارادی(فعالیت امواج مغزی)،برای بیمار کاملا محسوس می گردد و بیمار با کمک درمانگر و ارایه محرک های دیداری-شنیداری قادر خواهد بود امواج نابهنجار را دستکاری کرده و در طی جلسه های درمان،آنها را به حالت هنجار تبدیل کند.

TDCS

مدت زمان درمان با نوروفیدبک

نروفیدبک،شامل یک دوره درمانی است که در طول 2 ماه و به صورت 3 بار در هفته،مجموعا 24 جلسه روی آزمودنی های گروه آزمایش انجام می شود.مدت زمان هر جلسه درمانی یک ساعت است.در ابتدای هر جلسه ارزیابی اولیه صورت گرفته(به مدت 2 دقیقه) و سپس درمان با پروتکل سکوب تتا و افزایش بتا در cz و افزایشSMR  در C3 یا C4 انجام می شود.کارکرد ویژه نوروفیدبک بر کم کاری با (فزون انگیختگی) قشری مغز تمرکز داشته است.عموما فرد می باید تغییر مطلوب عملکرد مغزی را تا یک دوره 0/5 ثانیه ای حفظ کند تا (پاداش)دریافت دارد.فرض بر این است که اگر فرد بتواند در (بهنجار کردن) سطح فعالیت در نواحی مسئول توجه و کنترل رفتاری موفق گردد،شروع به کسب توانایی های مناسبی برای توجه و حفظ کنترل رفتاری خواهد کرد.

مهم ترین پروتکل های نوروفیدبک

  • پروتکل1:تقویت SMR/سرکوب تتا

در این نوع نوروفیدبک،افراد با یادگیری افزایش تولید SMR (15 تا 12 هرتز)در یکی از نواحی C3یاC4 تشویق به اعمال کنترل بر رفتار های بیش فعالی و تکانشی می شوند.

  • پروتکل2:تقویت SMR/سرکوب بتا

دومین نوع آموزش SMR نیز در یک مطالعه کنترل گروهی مورد بررسی قرار گرفته است.در این پروتکل،افراد برای افزایش فعالیت SMR آموزش می بینند،در حالی که به طور همزمان فعالیت بتا(22-30هرتز) را کاهش می دهند.

  • پروتکل 3:سرکوب تتا/تقویت بتا

این پروتکل در مطالعه کنترل شده گروهی افراد ورد بررسی قرار گرفته است.در این روش آموزش،افراد به افزایش فعالیت بتا  و در عین حال سرکوب فعلیت تتا تشویق شده اند.

در چه مورد از اختلالات و بیماری ها از نوروفیدبک استفاده می کنیم؟

  • اختلال نقص توجه (ADHD)
  • اختلالات وسواسی- جبری (OCD)
  • اوتیسم (Autism)
  • اختلالات رشدی فراگیر(PDD)
  • بیماری صرع (Epilepsy)
  • اضطراب (Anxiety)
  • ناتوانی در یادگیری(Learning Disability)
  • اختلالات خواب و بی خوابی (Insomnia)
  • سردرد های میگرنی (Adult Headache)
  • سوء مصرف مواد(Alcohol/Substance use Disorder)
  • افسردگی و سر افکندگی (Depressive Disorder)
  • بعضی از آسیب ها و سکته های مغزی
  • سندرم درد و خستگی مزمن (Chronic Pain)
  • افزایش قدرت تمرکز و توانایی های ذهنی افراد سالم
بیوفیدبک

تاریخچه نوروفیدبک

تاریخچه نوروفیدبک از آن داستان‌های جذاب و غافلگیر کننده است، که احتمالا خود دکتر استرمن نیز از کشف این شیوه غافلگیر شده است. نوروفیدبک در واقع نوعی بازخورد گرفتن از فعالیت‌های مغزی است، تا به این وسیله فرد با آگاهی از شرایط مغزی خود آنها را اصلاح کند.

شروع به کار روش ها و ابزار های نوروفیدبک به سال 1958 برمیگردد که فردی به نام جویی کامیا،روان شناس و استاد دانشگاه شیکاگو برای نخستین بار توانست به فردی آموزش دهد که با چه روش هایی می تواند امواج مغزی خود را کنترل کند.این فرد با استفاده از یک الکترود که در پشت نمیکره چپ قرار داد توانست برای اولین بار امواج مغزی فرد را دریافت کند.

کامیا زمانی که آزمودنی فعال بودن فرکانس آلفا را درست یا اشتباه حدس می‌زد، به او خبر می‌داد. ابتدا این حدس‌ها در تمام موارد درست نبود، اما کم کم درصد حدس‌های درست بالا رفت.

در روز دوم، آزمودنی در ۶۵ درصد از موارد و در روز چهارم در ۱۰۰ درصد موارد توانست حضور موج آلفا را درست تشخیص دهد.

اثر بخشی نوروفیدبک در حافظه

حافظه جزء جدایی ناپذیر سیستم شناختی افراد است.حافظه فرایندی است که به وسیله آن دانش کد گذاری،ذخیره و … یاد آوری می شود.بسیاری از رفتار های مهم یاد گرفته می شوند،به علاوه اینکه اهمیت و ارزش شخصی ما ،به آنچه ما یاد گرفته ایم و آنچه که به خاطر می آوریم وابسته می باشد.حافظه دارای این ظرفیت است که اطلاعات را درون یک سیستم نگهداری داخلی که قابل جست و جو باشد،نگه می داردبه گونه ای که این اطلاعات بعدا قابل دسترسی و استفاده باشد.شاید بیش از هر سازمان شناختی دیگر،در دهه های اخیر فهم حافظه طبیعی و حافظه اختلال یافته،پیشرفت زیادی کرده باشد.

بنابراین روش ها وتکنیک هایی که بتوانند حافظه را بهبود ببخشند از اهمیت زیادی برخودارند،در این میان نوروفیدبک(NEUROFEEDBACK) یکی از تکنیک های نوین است که اخیرا جهت تقویت حافظه مورد استفاده قرار میگیرد.

آموزش نوروفیدبک بر تتا و ریتم حسی -حرکتی دانشجویان نشان داد که کاهش تتا و ریتم حسی-حرکتی باعث بهبود چشمگیر حافظه دانشجویان در تست میانین دیداری-شنیداری و نیز کاهش چشمگیر زمان واکنش در آنها می گردد.

اثر بخشی نوروفیدبک بر رفتار های پر خطر

به فرایند های ذهنی که به انتخاب یک اقدام از میان اقدامات جایگزین می انجامد،تصمیم گیری گفته می شود.تصمیم گیری نقش گسترده ای در زندگی آدمی دارد.مبنای بسیاری از تصمیمات ما رفتار خود ماست.بیشتر مردم غالبا به صورت ذهنی تصمیم گیری می کنند،بدین صورت که اشخاص تصمیم خود را بر اساس مجموعه احساسات پایه ریزی می کنند که شامل همه جنبه های منفی و مثبت،آگاهانه و غیر آگاهانه،در مورد گزینه های مربوط است.

بسیاری از اختلال های روانی از جمله سوء مصرف مواد،اختلال شخصیت ضد اجتماعی،اختلالات دو قطبی،گرایش به خودکشی،اختلالات رفتاری نابهنجار و رفتار های پر خطر جنسی از جمله  تصمیم گیری های پر خطر است.

در تعریفی دیگر،تصمیم گیری پر خطر،نوعی از تصمیم گیری با پیامد های کوتاه مدت مثبت ولی بلند مدت منفی،به شمار می آید و مشخصه آن به عنوان یک اختلال،این است که یک لذت آنی فدای یک هدف بلند مدت می گردد.

مطالعات بسیاری بر روی عملکرد های شناختی و نقش مغز بر این عملکرد ها انجام شده است،از آنجا که نوروفیدبک به تنظیم کارکرد مغز می پردازد،لذا در ارتقاء توانمندی ها و مهارت های مختلف ذهنی و شناختی مانند بهینه سازی تصمیم گیری،افزایش خلاقیت،تقویت حافظه،افزایش تمرکز،کاهش استرس و اضطراب،افزایش هماهنگی جسم و بدن(به ویژه در ورزشکاران)،افزایش جسارت،افزایش توانمندی های هنری از جمله در موسیقی و تاثیر فوق العاده ای دارد.

 

نوروفیدبک یک سیستم آموزش جامع است که رشد و تغییر در سطوح سلولی مغز را ارتقاء می بخشد.این روش به طور موفقیت آمیز در درمان طیفی از اختلالات مثل افسردگی،اضطراب،اختلال استرس پس از سانحه،اختلالات شخصیت،اعتیاد و مسائل هیجانی و شناختی استفاده شده است.

نوروفیدبک

انواع دستگاه نوروفیدبک از نظر کاربرد:

از نظر کاربرد آنها در بیماری و نوع ثبت سیگنال که می‌توان به شش نوع زیر دسته‌بندی نمود:

EEG Neurofeedback:
از بین انواع دستگاه نوروفیدبک این نوع رایج‌ترین نوع نوروفیدبک است. امواج سطحی، ثبت و تحلیل می‌شوند و بر اساس دامنه آن‌ها فیدبک مشخصی ارائه می‌شود.

Slow Cortical Potentials Neurofeedback:
بر روی فرکانس‌های خیلی پائین (زیر یک هرتز)، کار تحلیل و فیدبک انجام می‌شود.

برای درمان بیش‌فعالی/نقص توجه و به ویژه صرع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

HEG Neurofeedback:
در این نوع از دستگاه نوروفیدبک، فیدبک بر اساس جریان خون اطراف مغز، ارائه می‌شود.

این روش، برای درمان میگرن، نقص توجه (ADD) و افسردگی، اثربخشی بسیار محسوسی داشته و می‌تواند درمان مؤثرتری را ارائه کند.

همچنین باعث کاهش تعداد جلسات تا «نصف» می‌گردد.

Z-Score Neurofeedback:
این نوروفیدبک مبتنی بر روش اول نوروفیدبک است، اما ارائه فیدبک بر اساس دیتابیس جامعه نرمال انجام می‌گیرد.

که از افزایش یا کاهش بیش از حد فعالیت امواج مغزی پس از جلسات نوروفیدبک جلوگیری می‌کند.

LORETA Neurofeedback:
لورتا نوروفیدبک که به نوروفیدبک عمقی نیز شناخته می‌شود، بر اساس منشأ تولید امواج مغزی فیدبک را ارائه می‌کند.

fMRI Neurofeedback:
از بین انواع دستگاه نوروفیدبک این نوع میزان فعالیت هر بخش از مغز را با استفاده از دستگاه MRI بررسی و فیدبک ارائه می‌شود. این روش هنوز در مرحله تحقیقات است.

دستگاه eWave  توانایی انجام نورفدبک به روش FNIRS/HEG/EEG/SCP  را دارا میباشد- برای انجام لورتا نوروفیدبک نیاز به دستگاه ۲۴ کانال eWave دارید

آشنایی با نرم افزار elife

انواع نوروفیدبک از نظر تعداد کانال

انواع دستگاه نوروفیدبک پرتو دانش از نظر تعداد کانال ورودی را می‌توان به انواع زیر دسته‌بندی کرد:

۱– دستگاه نوروفیدبک دو کانال eWave 2 :

  • تا ۲کانال ثبت همزمان سیگنال های مغز، قلب، عضله (EXG)
  • طراحی زیبا، مدرن، اقتصادی و بهره مند از تکنولوژی و دانش روز جهان
  • داده برداری بسیار دقیق با تقویت کننده بسیار کم نویز
  • سرعت نمونه برداری یک کیلو در ثانیه و مبدل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی
  • انتقال اطلاعات به صورت بدون سیم بلوتوث و با کابل USB
  • باطری قابل شارژ، کاملا ایزوله
  • بسیار سبک، قابل حمل و راه اندازی سریع و آسان
  • همراه با الکترود، گیره ی گوش، کلاه و ژل مخصوص ثبت
  • نرم افزار دقیق و قدرتمند جهت ثبت و آنالیز داده ها،امکان ساخت انواع پروتکل های درمانی و تشخیصی
  • ۱۸ ماه گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

۲– دستگاه نوروفیدبک چهار کانال eWave 4 :

  • تا ۴کانال ثبت همزمان سیگنال های مغز، قلب، عضله (EXG)
  • طراحی زیبا، مدرن، اقتصادی و بهره مند از تکنولوژی و دانش روز جهان
  • داده برداری بسیار دقیق با تقویت کننده بسیار کم نویز
  • قابلیت اتصال به سنسورهای دما، فشار، تنفس و مقاومت پوست (بیوفیدبک)
  • سرعت نمونه برداری یک کیلو در ثانیه و مبدل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی
  • انتقال اطلاعات به صورت بدون سیم بلوتوث و با کابل USB
  • باطری قابل شارژ، کاملا ایزوله
  • بسیار سبک، قابل حمل و راه اندازی سریع و آسان
  • همراه با الکترود، گیره ی گوش، کلاه و ژل مخصوص ثبت
  • نرم افزار دقیق و قدرتمند جهت ثبت و آنالیز داده ها،امکان ساخت انواع پروتکل های درمانی و تشخیصی
  • ۱۸ ماه گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

 

۳دستگاه نوروفیدبک شش کانال eWave 6 :

  • تا ۶ کانال ثبت همزمان سیگنال های مغز، قلب، عضله (EXG)
  • طراحی زیبا، مدرن، اقتصادی و بهره مند از تکنولوژی و دانش روز جهان
  • داده برداری بسیار دقیق با تقویت کننده بسیار کم نویز
  • قابلیت اتصال به سنسورهای دما، فشار، تنفس و مقاومت پوست (بیوفیدبک)
  • سرعت نمونه برداری یک کیلو در ثانیه و مبدل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی
  • انتقال اطلاعات به صورت بدون سیم بلوتوث و با کابل USB
  • باطری قابل شارژ، کاملا ایزوله
  • بسیار سبک، قابل حمل و راه اندازی سریع و آسان
  • همراه با الکترود، گیره ی گوش، کلاه و ژل مخصوص ثبت
  • نرم افزار دقیق و قدرتمند جهت ثبت و آنالیز داده ها،امکان ساخت انواع پروتکل های درمانی و تشخیصی
  • امکان ثبت کلینیکال کیو (Clinical Q)
  • ۱۸ ماه گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

 

۴دستگاه نوروفیدبک هشت کانال eWave 8 :

  • تا ۸ کانال ثبت همزمان سیگنال های مغز، قلب، عضله (EXG)
  • طراحی زیبا، مدرن، اقتصادی و بهره مند از تکنولوژی و دانش روز جهان
  • داده برداری بسیار دقیق با تقویت کننده بسیار کم نویز
  • قابلیت اتصال به تمامی سنسورهای دما، فشار، تنفس و مقاومت پوست (بیوفیدبک) به صورت همزمان
  • سرعت نمونه برداری یک کیلو در ثانیه و مبدل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی
  • انتقال اطلاعات به صورت بدون سیم بلوتوث و با کابل USB
  • باطری قابل شارژ، کاملا ایزوله
  • بسیار سبک، قابل حمل و راه اندازی سریع و آسان
  • همراه با الکترود، گیره ی گوش، کلاه و ژل مخصوص ثبت
  • نرم افزار دقیق و قدرتمند جهت ثبت و آنالیز داده ها،امکان ساخت انواع پروتکل های درمانی و تشخیصی
  • امکان ثبت کلینیکال کیو (Clinical Q)
  • ۱۸ ماه گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

۵دستگاه نوروفیدبک بیست و چهار کانال ۲۴ eWave :

  • بهره گیری از کلاه ثبت ۲۴ کانال.
  • امکان ثبت EXG قلب، مغز، عضله و چشم به صورت ترکیبی.
  • طراحی زیبا، مدرن، اقتصادی و بهره مندی از تکنولوژی و دانش روز جهان.
  • حذف نویز به صورت خودکار و دستی.
  • قابلیت انجام پروتکل های نوروفیدبک و بیوفیدبک.
  • سرعت نمونه برداری یک کیلو در ثانیه و مبدل آنالوگ به دیجیتال ۲۴ بیتی.
  • انتقال اطلاعات به صورت بیسیم و
  • باطری قابل شارژ، کاملا ایزوله.
  • بسیار سبک، قابل حمل و راه اندازی سریع و آسان.
  • همراه با کلاه ثبت EEG، کلاه نوروفیدبک، چسب، ژل، ترالی و پرینتر رنگی.
  • امکان انتقال داده های ثبت شده به سایر نرم افزارهای تحلیل سیگنال.
  • سازگار با نرم افزار NeuroGuide  برای ثبت QEEG (نقشه مغزی)
  • ثبت با HPF:1 و LPF:400.
  • استفاده از نرم افزار قدرتمندeProbe با کاربری آسان و امکان ساخت پروتکل های درمانی تخصصی.
  • ۱۸ ماه گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش.

۶دستگاه نوروفیدبک سی و دو کانال ۳۲ eWave :

در بین انواع دستگاه نوروفیدبک، دستگاه نوروفیدبک سی و دو کانال در انواع پژوهش‌ها کاربرد دارد

به کمک نیاز دارید ؟

بخش فروش

به کمک نیاز دارید ؟

بخش پشتیبانی